
בעניין כבוד אב ואם
ראיתי את הקדמת ספר מנורה הטהורה ונראה לי שהוא מורכב מדברים מעניינים מאד ומחזקים מאד בעניין כבוד אב ואם, והנני להעתיקו בפניכם: יושב הכרובים ושוכן
ראיתי את הקדמת ספר מנורה הטהורה ונראה לי שהוא מורכב מדברים מעניינים מאד ומחזקים מאד בעניין כבוד אב ואם, והנני להעתיקו בפניכם: יושב הכרובים ושוכן
נסתפקתי אם בדבר שאינו ירק שנפל מן השלחן לארץ, אם יש בו משום ריח הפה, לפי הגמ' בחולין קה: ע"ש, ובעולת תמיד הבאתי ראיה להקל
יש לעיין במחזיר חוב שרשום בשטר והלה נותן לו את השטר, מי יתן קודם, דאם הלווה יתן קודם הכסף, נמצא שהשטר ביד המלוה שלא כדין,
יש לעיין אם מותר להכשיל גוי בדבר שהוא מזיק סגולי וכיוצא בזה,כעין מה שמבואר בחלין קה:,א"נ בכגון מים מגולים וכיוצא, ואולי יש להביא ראיה בע"ז
יש לעיין בפרוטה שנמצאת שעברה צורתה, ועדיין עכ"פ יוצאת בהוצאה אולי ע"י הדחק, אך יש למיחש למעשר שני או רבעי (בענין שיש רגלים לדבר), דמחד
הנה אמרו באבות דרבי נתן פרק ו': "מה היה תחלתו של רבי עקיבא, אמרו בן ארבעים שנה היה ולא שנה כלום, פעם אחת היה עומד
הנה ממה שכתוב ילכו מחיל אל חיל נלמוד שהחיל הגדול בא מן החיל הפשוט, רצוני בקיים מה שכתוב הפך בה והפך בה ומנה לא תזוע
כבר אמרו שבתפלה ובישיבה ישיגו המטרה (נדה ע), אפס לבוא אל התפלה והישיבה נצרך הרצון והאמונה, ועל הכל הזריזות. ואף על פי שאמרו שהזהירות קודמת
שני כחות יש באדם, (כמבואר בשער הגלגולים הקדמה י' עיין שם) אחד מקיף לו ואחד פנימי אליו, כח המקיף הוא המניע והפנימי הוא המכביד, וכובש
יש אנשים שבאמת יראת ה' נוגעת בלבבם מאד, ומשוים ה' לנגדם תמיד, ומשמרים בדקדוק כל המצוות קלות כבחמורות, אכן גדלות הנפש נכרת בם, אלא דיש